Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Παραλία Μπούκας Μεσσήνη
Ένα μικρό δάσος δίπλα μας...


Το δάσος δεν είναι µόνο δένδρα. Είναι ένα σύνολο διαφόρων φυτών - όπου βέβαια
κυριαρχούν τα δένδρα - µαζί µε τα διάφορα ζώα που συνυπάρχουν και µε το έδαφος
και το κλίµα που επικρατεί στην περιοχή. Όλες οι εκτάσεις που καλύπτονται από
φυσική βλάστηση λέγονται δασικές, ανεξάρτητα από το αν κυριαρχούν δένδρα, 
θάµνοι ή φρύγανα και αποτελούν ένα πολυσύνθετο σύνολο µε δική του ζωή και
λειτουργίες. Αποτελούν το ∆ασικό Oικοσύστηµα, που παίζει σηµαντικό ρόλο στη
βιολογική ισορροπία της φύσηςΠροοπτικές: Με καθαρισμό και ανάπτυξη μικρών μονοπατιών το μικρό μας δάσος θα μπορούσε να γίνει πόλος έλξης. Παράλληλα κάποιες δραστηριότητες θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν σε αυτό όπως: Παιχνίδια..για παράδειγμα:

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ

Παιχνίδια στο δάσος
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Παιχνίδια στο δάσος.
σκοπός
Ανακάλυψη του δάσους ως χώρου παιχνιδιού και ξεκούρασης. Ανάλογα με τα παιχνίδια, επιδιώκεται η γνωριμία με ζωικά και φυτικά είδη, η καλλιέργεια της παρατηρητικότητας των παιδιών, η συνειδητοποίηση του δάσους ως στοιχείου του περιβάλλοντός μας.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ
Οι παρακάτω προτάσεις έχουν ταξινομηθεί κατά ομάδες ηλικιών.
1) Παιχνίδι μνήμης (ΒΙΝGO): Τα παιδιά ψάχνουν στο έδαφος για διά­φορα αντικείμενα (καρπούς, κουκουνάρια, χαλίκια, σαλιγκάρια, απορ­ρίμματα ζώων, κομματάκια φλοιού κτλ.) και συλλέγουν δύο όμοια απόκάθε είδος. Ύστερα τα τοποθετούν ένα-ένα ανακατεμένα πάνω σ' ένατραπέζι και τα καλύπτουν - πάλι ένα-ένα χωριστά - με κάποιο κάλυμμα(χαρτί, κουτί, ύφασμα κτλ.). Κάθε παιδί με τη σειρά του προσπαθεί νααποκαλύψει τα αντικείμενα κατά ζεύγη. Όποιο παιδί το καταφέρει, κερ­δίζει και συνεχίζει την προσπάθεια. Εάν όχι, παραχωρεί τη θέση στοεπόμενο για να δοκιμάσει κι αυτό την τύχη του.
2) Ταξινόμηση: 3 ή 4 παιδιά αναλαμβάνουν να ταξινομήσουν έναν αριθ­μό αντικειμένων ανάλογα με το χρώμα τους. Παρόμοιες δυνατότητεςυπάρχουν και για ταξινόμηση ανάλογα με το βάρος ή ανάλογα με τομέγεθος ή αλφαβητικά, ανάλογα με τα ονόματά τους.
Το παιχνίδι μπορεί να επαναληφθεί. Τη δεύτερη φορά όμως τα παιδιά προσπαθούν να ταξινομήσουν τα αντικείμενα με τα μάτια κλειστά. (Το παιχνίδι της ταξινόμησης έχει επίσης παιδαγωγικό σκοπό: Πρέπει να αναγνωρισθεί το γεγονός ότι διαφορετικά άτομα μπορούν να βρουν διαφορετικές λύσεις για το ίδιο πρόβλημα, χωρίς κάποια από τις λύσεις να είναι σώνει και καλά η καλύτερη). πηγή πληροφοριών:http://perivallontikigathinas.blogspot.gr/2012/01/blog-post_7770.html


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου